zaterdag 4 juli 2009

Goudlokje en de drie beren


Goudlokje en de drie beren

Lauren Child
Polly Borland (fotografie)
Emily Jenkins (decorstyling)

2008

Gottmer








Dit is een ongelooflijk mooie versie van het bekende sprookje van Goudlokje en de drie beren.
Dat heeft alles te maken met de illustraties, die eigenlijk foto's zijn van minutieus opgebouwde decors en mooie poppen. Ik was al dol op de boeken van Ik zie ik zie... een boek vol (...) waar ook gewerkt wordt met foto's en decors, maar dit boek gaat nog een stapje verder. De poppen (Goudlokje en de drie beren) werden op bestelling gemaakt, zijn ongeveer 30 cm groot en de stoffen en het behang van het berenhuisje zijn speciaal voor dit boek ontwikkeld. Het berenhuisje zelf werd in een echt bos geplaatst en is ongeveer 1 meter hoog.
De foto's zijn een lust voor het oog, ik krijg er maar geen genoeg van, maar het boek moet jammer genoeg terug naar de bib...
De invulling van het sprookje is een beetje anders (zo spelen Goudlokjes rode schoentjes een belangrijke rol en ik denk niet dat er in andere versies sprake is van haar schoentjes?) , maar de hoofdlijn van het verhaal is gebleven. De tekst laat zich heel goed voorlezen.
Een aanrader!

1 opmerking: