vrijdag 30 oktober 2009

Het magische wandtapijt: boek 1: de wolfshond van Rowan


Het magische wandtapijt
Boek 1: de wolfshond van Rowan

Henry H. Neff

2008

Moon


Fantasy- en Harry Potterfans opgelet!!
Dit boek is echt iets voor jullie.
Waneer Max een vreemd wandtapijt in een museum ontdekt, verandert zijn hele wereld. Max beschikt over magische krachten en hij wordt gerekruteerd als leerling van Rowan, een school voor magie. Deze wereld blijkt heel gevaarlijk te zijn en al heel snel raakt Max betrokken bij de eeuwenlange strijd tussen goed en kwaad.

Dit klinkt heel bekend in de oren en dit boek heeft wel heel veel weg van Harry Potter, maar toch vind ik het geen lege remake. Het fijne aan deze reeks is dat het boek verweven is met oude Keltische en Ierse legenden. Het gaat er op Rowan vrij hard aan toe (harder dan op Hogwarts vind ik) en er zijn leuke personages zoals de kokkin die een heks is en iedereen van Rowan moet besnuffelen, anders is de kans groot dat ze leerlingen opeet. Er is een soort park vol met magische dieren, er is een oger, en er zijn de gruwelijke villijnen die van vorm kunnen veranderen. Als leerling van Rowan moet je ook fysiek heel sterk zijn omdat je moet kunnen vechten tegen de agenten van de Vijand. Al bij al vind ik Rowan veel harder en gevaarlijker dan Hogwarts, zeker in de eerste Harry Potter boeken.

Ik heb heel erg genoten van dit boek; het leest ongelofelijk vlot en blijft spannend. De schrijver is er voor mij in geslaagd een eigen, geloofwaardig en wonderbaarlijk universum te creeëren waar je met plezier in vertoeft. Ik ga op zoek naar deel 2!

1 opmerking:

  1. staat op mijn lijstje, maar nog altijd niet gelezen... ik moet er eens aan beginnen. Jij geeft me de aanzet.

    BeantwoordenVerwijderen